Автор Тема: Портников здивував  (Прочитано 588 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Lina

  • Global Moderator
  • Ветеран форума
  • *****
  • Повідомлень: 10397
  • Стать: Жіноча
  • Камінці чудові, різнокольорові
Портников здивував
« : Вересня 18, 2021, 10:35:03 22:35 »
Гончаренко випустив новий випуск "Гончаренко рулить" з Портниковим. Взагалі Портников, як аналітик мені подобається. Але тут вони зачепили історію Русі. На мій подив Портников почав озвучувати москальську імперську точку зору на походження Русі , Московії та інших князівств, що мене дуже здивувало, бо українці давно вже розкритикували ту версію і досить обгрунтовано. Гм... :smilie10:


Offline likemovie

  • Hero Member
  • *****
  • Повідомлень: 1039
Re: Портников здивував
« Reply #1 : Вересня 19, 2021, 08:42:03 08:42 »
ЄС-вільна партія,і ми вправі висловлювати різні точки зору,як члени партії.Я проти позиціонування Юрія Долгорукого як українця,це швидше всього протокацап,який навів суздальців в Київ,яких вдячні Кияни перебили а Долгорукого отруїли.Кияни тоді говорили-краще вже половці,ніж ці звірі-про суздальців.Це були як освободвітелі в Львові-дика тупа орда.Що Портніков неправий-це про приниження Галицько Волинського князівства в угоду Суздальцям.Але це-невелика біда.Портніков стоїть на твердих ЄСовських позиціях.Особливо вдячний йому за теорію України яук прихистку для всіх Українців

Offline Sebastian Brant

  • Ветеран форума
  • ******
  • Повідомлень: 4200
Re: Портников здивував
« Reply #2 : Вересня 20, 2021, 07:56:06 07:56 »
 
Цитувати
На мій подив Портников почав озвучувати москальську імперську точку зору на походження Русі , Московії та інших князівств, що мене дуже здивувало, бо українці давно вже розкритикували ту версію і досить обгрунтовано. Гм...

Які українські історики? Хлопоман-соціаліст Грушевський чи сучасні українські історики, які критикують не лише російські елітарні підходи, але й "народні" підходи Грушевського? Обидві крайнощі історією як наукою не підтримуються. По Грушевському, Київська Русь була державою українського народу, а банда Рюриковичів, що посіла транспортні артерії на "путі з варяг у греки", так взагалі ні до чого. А москалі все зводять до існування державотворчих еліт, типу династії Рюриковичів, і відповідних державотворчих  інститутів і інституцій, з нею пов'язаних. Причому Грушевський упускає з виду, що дай волю тодішньому українському народу (тобто місцевим племенам, як то поляни, древляни, сіверяни), то вони самі б той Київ розграбували не гірше за москалів, а москалі упускають з виду, що дай волю Рюриковичам- вони б і далі займались работоргівлею, продаючи місцевий люд на ринках Візантії та Ірану. Отже, або ті сили ( народ і державні еліти) врівноважували одна одна, або існувала третя сила- християнська церква із своїми інститутами, що впроваджувались у життя все більше й більше... Або й перше, й друге

Чи, може, церква ні на що не впливала й боротьба за надання Томосу про автокефалію ПЦУ була марною? І князь володимиро-суздальський, що вивів після пограбування Києва як майстрів різних ремесел, так і резиденцію митрополіта Київського до своєї власної столиці, теж даремно витратив військовий ресурс?

Світова історія не підтверджує тези, що християство цивілізаційно не змінило хід народів, що його прийняли, до невпізнаванності. Про це ще Нікколо Маккіавеллі писав у своїй "Історія Флоренції": навіть імена змінились до невпізнанності- з'явились масово Джованні ( Іван), Джузеппе (Йосип), щезла більшість імен суто римських, латинських...

Й у перший князів були не християнські імена, або чисто варязькі ( Олег, Ігор), або чисто слов'янські, що закінчувались на Слав... А Боголюбський (Андрій), його батько Долгорукий Юрій( Георгій), Невський ( Александр), московські князі (Іван, Василій, Федор, Дмитрій, подальша династія Романових) вже мали імена церковні, християнські.

Ну, соціаліст Грушевський про значення церкви, звісно, писати не любив. Але й князь Данило Галицький теж уже мав християнське ім'я. І династія в Галичі коли перервалась, чому москалі не послали своїх рюриковичів, щоб її продовжити... А прийшли поляки й встановили там свою провінцію Руську. Отже, суто династійний підхід московських істориків тут не спрацював, і Портніков це в стані бачити. Хіба це можна назвати озвученням опінії московських істориків? Навпаки

Навпаки, основу російського імперського міту складає міт про  роздрібненість Київської Русі, якою скориставсь зовнішній ворог. І тому треба бути всім разом, з єдиним царем-государем, з єдиним центром керівництва. Але насправді феодальна роздрібненість Русі почалась саме з того моменту, який вказав Портніков - розграбування Києва суздальцями. Саме тоді цей інститут остаточно оформився. Бо до цього Рюриковичі володіли своїми князівствами, включно з Київським, спільно, змінюючи один одного не від батька до сину, а як попало, без жодної системи. Дядя міг змінити небожа на "столі". І лише в часи Долгорукого-Боголюбського-Романа Галицького з'явилось справжнє "местничество", тобто кожний князь уже тримавсь власного "удела", який намагався передати саме своїм дітям, як правило, старшому. І це передусім вплив християнського уявлення про легітимність

Offline Lina

  • Global Moderator
  • Ветеран форума
  • *****
  • Повідомлень: 10397
  • Стать: Жіноча
  • Камінці чудові, різнокольорові
Re: Портников здивував
« Reply #3 : Вересня 21, 2021, 11:11:11 23:11 »
А тепер повернімося до дат та Юрія Долгорукого. Портников обмовився, що Юрій Долгорукий й князем Київським не був. А очолював Володимиро-Суздальске князівство, яке свого часу розорило Київ.Насправді був. Причому двічі. І він і інші князі завжди боролися за київський престол, та й престоли інших князівств, бо престоли переходив по праву наслідування й рідства. І,навіть, якщо престол був завіщаний комусь одному, то завжди знаходилась купа родичів, які вважали, що вони мають рівні права на престол.
Це відбувалося в основному поміж рідних братів, бо князі зазвичай мали купу жінок, від яких народжували купу дітей. Але всі прагнули зайняти київський престол, бо Київ мав величезну вагу, як торгівельний центр, також духовний та славився своїми майстрами. Окрім того, мав тісні зв"язки з Європою та Візантією. Для різного роду завойовників це був, звичайно, ласий шматок. Але не Юрій Долгорукий став причиною сильного розорення Києва у 1169 році, а його синок Андрій  типа Боголюбський, що спалив у Києві купу церков та храмів, й стирив Ікону Пресвятої Богородиці.
Схоже, що розорення Києва в ті часи було помстою того самого Андрія Боголюбського за смерть батька й вигнання його(Андрія) з території київських земель. Бо він не залишився правити у настільки вагомому місті, а змився в свою Тьмутаракань, звідки й продовжував правити. І навіть відмовився від титула володаря Русі(чи його наступники?), чим підкреслив незалежність свого князівства(звичайно це означало, що він визнав факт, що Володимирсько-Суздальске князівство не має відношення до Русі).
Таким чином він розірвав зв"язок між Києвом та його провінцією, якою спочатку й було Володимирсько-Суздальке князівство.
Остаточну крапку в цій історії поклала, як не дивно, татаро-монгольска навала. Татаро-монголи захопили Суздаль на 2 роки раніше від Києва, звільнивши таким чином Київ від обов"язків перед Суздалем, чим остаточно перервали цей зв"язок.