Volodymyr Omelyan
3 mins ·
І до новин інфраструктури.
Проект «Велике Будівництво», яке було повинно стартувати 1 березня.
Але не стартуватиме.
І ось чому.
Укравтодором оголошено тендерів лише на 15 млрд грн. Оголошено - це не проведено, не визначено переможців, переможці не перевезли техніку і матеріали (дивно, якщо вони одразу будуть) до місця будівництва. Тобто, роботи в рамках цих тендерів розпочнуться лише влітку, в кращому випадку.
З 1 березня стартуватимуть роботи переважно лише за проведеними нами тендерами у 2019 році. Це загалом по державі десь 15-20 млрд грн.
Отже, 20 + 15 = 35. Дорожній фонд цього року, нагадаю, десь близько 60 млрд грн. В реальності менше, бо гривня зміцніла, а основне джерело наповнення ДФ - акцизи за пальне, які обраховують в валюті.
Додатково на дороги мало бути скеровано 19,5 млрд грн за рахунок зовнішніх запозичень під держгарантії і кредитів українських банків. Окрім того, що це додатковий тягар для ДФ у наступні роки з обслуговування нового боргу, після цього треба проводити нові тендери. І це якщо готова проектно-кошторисна документація (скільки виділили на це коштів? Краще навіть не питайте!). До речі, лише сьогодні Уряд затвердив Порядок залучення таких кредитних коштів для Укравтодору. Тобто, фізично роботи почнуться кінець літа - початок осені. В кращому випадку...
Про обіцяні гроші з перемоги над Газпромом у сумі 35 млрд грн поки ніхто і не згадує. І це не дивно: в державному бюджеті за перші два місяці вже дірка під 40 млрд грн. Тут аби Дорожній фонд зберегти, щоб його не зменшили і традиційно не пустили інфраструктурні кошти на соціалку: пенсії, зарплати, стипендії.
Пам’ятаєте гучний тендер з будівництва мосту в Запоріжжі на 12 МЛРД грн, яку щасливо виграла Онур?
Так от, сьогодні Уряд затвердив програму відбудови мостів в Україні у 2020 році. На всю державу і всі мости - 500 МЛН грн 🤦♂️😂
Про гучний піар зі стратегічними дорогами М-14 (Одеса-Мелітополь-Новоазовськ) і Н-07 Київ-Суми-Юнаківка навіть соромно згадувати: 90 і 400 млн грн відповідно. Вартість капбудівництва 1 км дороги І категорії - орієнтовно 20-25 млн грн, і це якщо без штучних споруд. Скільки набудуємо за ці гроші?!
Підсумовуючи.
107 млрд грн і 4000 - 6500 км доріг у 2020 році - не буде.
І це дуже прикро. Бо обіцяли відремонтувати всі 170 000 км, а в результаті не спроможні зробити навіть 3% від цього.
Я би не тігіпків шукав, а думав, як «главнаму стратєгу» по тихому написати заяву зі словами: звиняйте, нє шмог.
Поки ще цю заяву спокійно готові прийняти
П.С.
«– Вы же понимаете, васюкинские индивидуумы, что я мог бы вас поодиночке утопить, но я дарую вам жизнь. Живите, граждане! Только, ради создателя, не играйте в шахматы! Вы же просто не умеете играть! Эх вы, пижоны, пижоны!.. Едем, Ипполит Матвеевич, дальше! Прощайте, одноглазые любители! Боюсь, что Васюки центром мироздания не станут! Я не думаю, чтобы мастера шахмат приехали бы к таким дуракам, как вы, даже если бы я их об этом просил! Прощайте, любители сильных шахматных ощущений! Да здравствует клуб четырех лошадей!»